RTS
Zkratka z anglického originálu Rocker Tuned Suspension. Tento systém dodával jezdci všechny benefity pevného rámu s navýšeným výkonem díky zadnímu odpružení. A co bylo podstatou systému? Klíčovým prvkem bylo malé zahnuté přepákování na tlumič u středu rámu.
LTS
Stejně jak se rozvíjely úspěchy značky GT, tak se vyvíjelo i pružení. V roce 1996 GT představilo nový hliníkový rám s klasickým čtyř čepovým závěsem s názvem LTS.
STS
Vývoj technologie termoplastu umožnil GT optimalizovat oblasti s vysokým namáháním především u kol zaměřených na sjezd. GT představilo celou řadu rámů se systémem STS, včetně modelu DH Lobo, který se stal nejmodernějším kolem s velkým zdvihem své doby.
I-Drive
Jako odpověď na všudypřítomný problém zpětného rázu do pedálů GT v roce 1999 představilo první verzi systému i-Drive. Dvě další generace tohoto systému následovaly nejprve s využitím flexibilní planžety, a poté s pevným „Dog Bone“.
ID
Další evoluce systému i-Drive nesla název Independent Drivetrain a dále navýšila efektivitu oddělením pohybu pružení od pohonu kola. Tato minimalizace zpětné vazby do pedálu, která umožňuje jezdci udržet hybnost, se poprvé objevila v roce 2014 na sjezdovém speciálu GT Fury.
AOS
Angle Optimized Suspension je systémem, který také odděluje síly pohonu od samotného zavěšení, takže veškerá síla vynaložená do pedálů se neztrácí a pružení reaguje pouze, když je třeba. Hlavními prvky zde je vysoko postavený hlavní čep, který doprovází tzv. „Path link“ v oblasti středu a nízko položeným těžištěm.
A co bude dále? Sledujte nás …