Nový GT Helion 2015

GT představilo nový celoodpružený cross country model GT Helion.

Je libo trochu XC zábavy?

Je mnoho cross country celoodpružených kol na trhu. Mnohé z nich se honosí svými závodními ambicemi, aby po té byla adaptována a upravována pro jezdce z běžné populace. GT pro sezonu 2015 představilo svůj nový celoodpružený model Helion, který má od začátku ve svém rodokmenu poněkud jiný přístup.

110 mm zdvihu je postaveno na moderní progresivní geometrii a doplněno o loni představený systém odpružení A.O.S., který prošel mírným redesignem pro nasazení na nižší zdvih. Celek dohromady tvoří kolo, se kterým můžete závodit o víkendech, ale hlavně si užívat zábavu a radost z jízdy po zbytek týdne.

V nabídce jsou tři celokarbonové modely, které doplňují čtyři modely na duralovém rámu.


Kompletní přehled produktů GT Helion najedete v katalogu kol


 



Angle Optimized Suspension

Helion doplňuje nabídku celoodpružených kol značky se systémem Angle Optimized Suspension (A.O.S.). Svým pojetím vychází ze starší koncepce GT independent drivetrain, kdy se jedná o jednočepovou konstrukci s vysoko položeným hlavním čepem. Díky tomu má zadní kolo šikmou trajektorii při nárazu. Další částí systému je plovoucí střed, který je umístěný na prvku Path Link. Ten má za cíl eliminovat možné nevýhody vysoko postaveného hlavního čepu, kterým bývá především zpětný tah za řetěz při propružení. Celek pak vytváří pružení, které velmi dobře reaguje na nerovnosti.

DATA | /clanky/helion | aos.jpg

Změnou prošly u Helionu, oproti svým bratrům s vyšším zdvihem, duté osy klíčových čepů. GT nově snížilo množství použitých dílů o 33 %, snížilo celkovou hmotnost o 10 % a přitom navýšilo tuhost o 6 %. Nově se jedná o duté osy, které mají na svých vnitřních koncích kónický tvar a jejichž upnutí do rámu probíhá utahováním vnitřního kónického šroubu. Tento systém upnutí tak vzdáleně připomíná utažení hlavního čepu na předchozí generaci I-Drive.

DATA | /clanky/helion | lockageo.jpg

Geometrie

Geometrie nového Helionu jde v duchu se současnými trendy. Využívá delší horní rámovou trubku 606 mm, která je doplněna kratším představcem a 740 mm širokými řídítky. Střed je taktéž položen nízko (325 mm).  Celkový rozvor kola je pak 1 090 mm.


27,5“

GT se plně soustředí na nový rozměr 27,5“, který plně adaptuje do svých modelových řad. Veškeré celoodpružené platformy u této značky v příštím roce tak shledáme pouze na tomto rozměru, ať se jedná o nový cross country Helion či sjezdové Fury. Výhody rozměru 27,5“ oproti 29“ GT nachází v možném použití kratší zadní stavby, nižší celkové výšce a kratší hlavové trubce. Jako další důvod je možnost vytvořit systém odpružení, který není limitován velikostí především zadního kola.  

Modely:

DATA | /clanky/helion | helion-carbon-team.jpg

Helion Carbon Team

DATA | /clanky/helion | helion-carbon-pro.jpg

Helion Carbon Pro



DATA | /clanky/helion | helion-expert.jpg

Helion Expert

 

 

Kompletní přehled produktů GT Helion najedete v katalogu kol


 

 

[X]

Přihlašte se k odběru novinek!

Získejte přehled o novinkách a akcích značky GT Bicycles.